Slaget om kunderna 
avgörs på golvet!

Nästan all reklam är vertikal. Budskap hängs och trängs på väggar, hyllor, bussar, stortavlor med mera. Däremot är våra golv i princip helt outnyttjade. Detta är ytor som inte ens har nått en bråkdel av sin potential som budskapsbärare. Det är här vi mattryckare kommer in.

Mattor är  av flera skäl den mest optimala lösningen för golvreklam.  Den exklusiva känslan och strukturen i textila material ger en komplett helhetskänsla. Dessutom är totalkostnaden, inkl installation och borttagning, förhållandevis låg då mattor används.

Heltäckande lösningar

Inom mattindustrin är vi den enda leverantör som är specialiserad på tryck för reklam-, profil-, mäss- och eventbranschen, där kraven är höga på bästa tryckkvalitet, korta serier och snabba leveranstider. Flera av våra trycktekniker är vi dessutom ensamma om i världen. De tillåter tryck av vilken logo, design eller fotografi som helst med fantastisk skärpa, lyster och klarhet.
 
Aprio har marknadens bredaste portfölj av tryckta mattor och vi arbetar inom fyra områden:
  • Entrémattor - förbättrar förstaintrycket!
  • Mäss- och Eventmattor - skapar storslagna intryck!
  • Reklammattor - ökar avslutsfrekvensen!
  • Profilmattor - breddar varumärkesbyggandet!
Oavsett om ni behöver småmattor eller en heltäckningsmatta på 1000 kvm, om ni eftersträvar budget eller lyxprodukter, eller om ni vill ha tryckt ett fotografi eller bara en logo - med vår produktportfölj täcker vi alla behov.

Styrkan i Point of Sale-mattor

  • Fyra av fem kunder lägger märke till reklambudskap på golv- och försäljningsdiskar2, och en tredjedel blir influerad att köpa ett visst varumärke tack vare reklamen3.
     
  • Köpbeslutet förstärks ytterligare om ett direkt erbjudande finns med på annonsen.
     
  • Golvreklam inne i butiken ökar försäljningen med upp till 25%4, medan golvreklam i entrén ökar densamma med 30%5.
     
  • Golvreklam är den mest effektiva vägvisaren till en viss gång eller avdelning i en butik6.
Idag fattas fler och fler köpbeslut i samband med själva köptillfället. Företag lägger enorma summor på reklam i TV, radio, tidningar, bussar, stortavlor etc. Denna reklam syftar i mångt och mycket till att locka kunder till butiken. Väl i butiken köper kunderna dock ofta den produkt som sticker ut mest, oftast med hjälp av olika Point of Sale-media. Studier visar att sju av tio köpbeslut fattas på detta sätt, varav hälften dessutom är rena impulsköp1. –  Då finns det få bättre verktyg än golvreklam, där kunden verkligen kommer i fysisk kontakt med varumärket.

På dessa sidor kan du läsa mer om hur du kan arbeta med tryckta mattor, vilka av våra produkter som är lämpade för olika situationer samt ett urval av lösningar som våra återförsäljare levererat. Välj undersida i menyn ovan.

Källor:
1 Mushenkova, E. “New Advertising Age”, ArriveNet Editorials 2006.
2. POPAI - Point of Purchase Advertising International
3, 5, 6 MediaLab Sensor Study on In-store Media 2005.
4 Wllman, D. “Frozens get floored”, VNU Business Media, 2001.
Aprio AB     Gubbängsvägen 106     SE-122 45 Enskede     Tel: +46 8 5221 9200     Webb: www.aprio.se     E-post: info@aprio.se     Priser: Alla priser anges exkl moms